Subject: Vs: Vs: Neem määratlemine
From: Määratlused <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 5 Mar 2024 13:46:56 +0200

Lp Aleksandra Seeder

Täname vastuse eest.

Teie: 22.02.2024

Meie: 05.03.2024 nr JV-4/647-2

Palun leidke kirja manusest Ravimiameti määratlemise otsus nr JV-4/647-2.

Palun kinnitage vastuskirjaga otsuse kättesaamist.

Samas anname teada, et Ravimiamet hindab toodete omaduste ehk väidete juures 
peamiselt seda, et need ei sisaldaks ravimile omaseid väiteid, sh viiteid 
haigustele (nende ravimine, ennetamine, leevendamine). Ravimiamet ei hinda 
toidulisandite tervisealaste väidete kasutamist toidu õigusaktidest 
lähtuvalt, mistõttu soovitame väidete korrektse kasutamise osas nõu pidada 
Põllumajandus- ja Toiduametiga ( 
<https://pta.agri.ee/toitumis-ja-tervisealased-vaited> 
https://pta.agri.ee/toitumis-ja-tervisealased-vaited).

Lugupidamisega

Evelin Saar

Ravimiamet

järelevalveosakonna spetsialist

telefon  737 4140

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Nooruse 1

50411 Tartu

 <http://www.ravimiamet.ee/> www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information.  If you are not the intended recipient, please 
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently 
deleting what you have recieved. Any dissemination or use of this 
information by a third person without permission is prohibited and may be 
illegal.

Saatja: [email-masked] <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 4. märts 2024 23:03
Adressaat: Määratlused <[email-masked]>
Teema: Re: Vs: Neem määratlemine

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Evelin,

manuses leiate Neem originaalpakendi märgistused.

terv.,

Aleksandra

On Monday, 04. March 2024 at 13:10, Määratlused < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]> wrote:

Lp Aleksandra Seeder

Täname määratlemise taotluste eest.

Määratlemiseks palume lisaks esitada ka toodete Neem tabletid ja Amruth 
tabletid originaalpakendite märgistused.

Toode Bilwa tabletid on Ravimiametis juba varasemalt määratletud ning oleme 
teile ka vastava otsuse saatnud, vt manuses 24.09.2018.a otsus nr 
RDH-1/2585-2.

Palume vastata hiljemalt 11.03.2024.a.

Lugupidamisega

Evelin Saar

Ravimiamet

järelevalveosakonna spetsialist

telefon  737 4140

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Nooruse 1

50411 Tartu

 <http://www.ravimiamet.ee/> www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information.  If you are not the intended recipient, please 
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently 
deleting what you have recieved. Any dissemination or use of this 
information by a third person without permission is prohibited and may be 
illegal.

Saatja: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> > Nimel 
Aleksandra Seeder
Saatmisaeg: reede, 23. veebruar 2024 12:43
Adressaat: Määratlused <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Toote nimi: Amruth taotlus toote määratlemiseks

Toote nimi
Amruth

Toote valmistaja nimi
Source Natural Foods and Herbal Supplements Limited, Telegana, India

Toote koostis
Tinospora cordifolia ( kuivatatud küps vars) 500 MG, maisitärklis 89,75 MG, 
kummiaraabik 18,25 mg, stabilisaatorid: polüvinüül pürrolidiin 13 MG, 
Naatriumkarboksümetüültselluloos 13 MG, silikoon dioksiid 6,5 MG, Happesuse 
regulaator: sidrunhape 9,5 MG

Toote omadused
On antibakteriaalse ja põletikuvastase toimega, kasutatakse immuunsuse 
tugevdamiseks, avaldab positiivset mõju erinevatele keha funktsioonidele 
(seedinime, hingamissüsteem, neerud).

Tootele lisatav kasutusjuhend
1 -2 tabletti kaks korda päevas. Mitte ületada soovitatud päevakogust.
Mitte kasutada toidulisandeid täisväärtusliku ja tasakaalustatud toidu 
asendajana.
Lapsed , alla 18 aastat noorukid ja rasedad kasutavad toodet järelevalve 
all.
Hoida suletuna , kuivas, toatemperatuuril, otsese päikese eest eemal ja 
lastele kättesaamatus kohas.

Kasutusjuhend failina

 <https://ravimiamet.ee/system/files/webform/taotlus_toote_maaratlemiseks/1063/amruth%20%20kasutusjuhend.docx> 
amruth kasutusjuhend.docx (13.43 KB)

Organisatsioon
Art of Living Education OÜ

Kontaktisik
Aleksandra Seeder

E-posti aadress
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> > Nimel 
Aleksandra Seeder
Saatmisaeg: reede, 23. veebruar 2024 12:29
Adressaat: Määratlused <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Toote nimi: Bilwa taotlus toote määratlemiseks

Toote nimi
Bilwa

Toote valmistaja nimi
Source Natural Foods and Herbal Supplements Limited, Telegana, India

Toote koostis
Aegle marmelos (Pelipuu, marmelaadi) 500 MG, maisitärklis 89,75 MG, 
kummiaraabik 18,25 mg, stabilisaatorid: polüvinüül pürrolidiin 13 MG, 
Naatriumkarboksümetüültselluloos 13 MG, silikoon dioksiid 6,5 MG, Happesuse 
regulaator: sidrunhape 9,5 MG

Toote omadused
Kerge lahtistava toimega, samuti kasutatakse vabade radikaalide 
eemaldamiseks, antioksüdantne ja antibakteriaalne toime.

Tootele lisatav kasutusjuhend
1 -2 tabletti kaks korda päevas. Mitte ületada soovitatud päevakogust.
Mitte kasutada toidulisandeid täisväärtusliku ja tasakaalustatud toidu 
asendajana.
Lapsed , alla 18 aastat noorukid ja rasedad kasutavad toodet järelevalve 
all.
Hoida suletuna , kuivas, toatemperatuuril, otsese päikese eest eemal ja 
lastele kättesaamatus kohas.

Kasutusjuhend failina

 <https://ravimiamet.ee/system/files/webform/taotlus_toote_maaratlemiseks/1062/bilwa%20kasutusjuhend.docx> 
bilwa kasutusjuhend.docx (13.15 KB)

Organisatsioon
Art of Living Education OÜ

Kontaktisik
Aleksandra Seeder

E-posti aadress
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> > Nimel 
Aleksandra Seeder
Saatmisaeg: neljapäev, 22. veebruar 2024 00:19
Adressaat: Määratlused <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Toote nimi: Neem taotlus toote määratlemiseks

Toote nimi
Neem

Toote valmistaja nimi
Source Natural Foods and Herbal Supplements Limited

Toote koostis
Neemipuu india ehk Azadirachta indica (kuivatatud lehed) 500 MG, 
maisitärklis 89,75 MG, kummiaraabik 18,25 mg, stabilisaatorid: polüvinüül 
pürrolidiin 13 MG, Naatriumkarboksümetüültselluloos 13 MG, silikoon dioksiid 
6,5 MG, Happesuse regulaator: sidrunhape 9,5 MG

Toote omadused
Neemil on anitbakteriaalsed omadused, mis aitavad kaasa nahaprobleemide, 
ekseemide, sügeluste, akne puhul.

Tootele lisatav kasutusjuhend
1 -2 tabletti kaks korda päevas. Mitte ületada soovitatud päevakogust.
Mitte kasutada toidulisandeid täisväärtusliku ja tasakaalustatud toidu 
asendajana.
Lapsed , alla 18 aastat noorukid ja rasedad kasutavad toodet juhendamise 
all.
Hoida suletuna , toatemperatuuril, otsese päikese eest eemal ja lastele 
kättesaamatus kohas.

Kasutusjuhend failina

 <https://ravimiamet.ee/system/files/webform/taotlus_toote_maaratlemiseks/1057/Neem%20kasutusjuhend.docx> 
Neem kasutusjuhend.docx (12.75 KB)

Organisatsioon
Art of Living Education OÜ

Kontaktisik
Aleksandra Seeder

E-posti aadress
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]